logo

Zvyšování sportovní výkonnosti

Tento program mám postaven na sedmi základních pilířích (předpokladech). Prvním předpokladem je být neustále zdravý, což je založené na neustálém posilování imunitního systému. Druhým je vhodná sportovní výživa vyhovující naší genetice. Třetím je vhodný pitný režim. Čtvrtým je plánovaný a řízený trénink založený na diagnostice výkonnosti. Pátým je vhodná regenerace a odpočinek. Šestým je používání přírodních potravinových doplňků stravy pro zvýšení výkonnosti a snížení únavy. A posledním sedmým pilířem je stanovení si jasného a měřitelného cíle.

Jak docílit toho být neustále zdraví?

Tohoto lze docílit pouze tak, že převezmeme zodpovědnost za své zdraví sami a vystoupíme z tzv. komfortní zóny. Já k těmto účelům využívám tzv. "ZÁKONY ZDRAVÍ", podle kterých když se budeme řídit, tak výsledky se prostě musí dostavit. Jde o to neustále, pořád a automaticky posilovat náš imunitní systém. Jedině tak vznikne tzv. samoregulace, a organizmus si sám najde příčinu problému a tu odstraní. A jaké faktory mohou nejčastěji oslabit naši imunitu: stres, porušování biorytmů, fyzické a duševní přepětí, chronický nedostatek spánku, nedostatek vitamínů a antioxidantů, narušená rovnováha mikroflóry střevního traktu, neplnohodnotná strava, škodlivé návyky, ekologické prohřešky, paraziti. V rámci tohoto programu Vám pomohu se s těmito faktory vhodně popasovat.

V čem spočívá výživa vyhovující naší genetice?

Více se o tomto dočtete v programu "Stravování dle genetické výbavy". Stravování dle naší genetiky spočívá vlatně v tom dávat do organizmu pouze potraviny, které jej posilují, a ty potraviny, které náš organizmus oslabují, ze stravy vyloučit. Tudíž se budete cítit stále skvěle, budete plni energie a budete moci podávat kvalitní sportovní výkony nejenom při tréninku, ale hlavně při závodech. Strava totiž může být zároveň naším největším lékem, ale zároveň i největším jedem. A u sportovců to platí dvojnásob.

Co je tak složitého na tom dodržovat pitný režim?

Složitost spočívá opět v pravidelnosti. Spousta lidí vypije během dne spoustu vody, ale většinou se jedná o "nárazové pití", tzn. například půl litru ráno, pak tři hodiny ani doušek, k obědu zase spoustu vody a to samé večer. Ale pít by se mělo v průběhu celého dne. Pití měkké, čisté a alkalické vody nám může nejenom prodloužit život, ale při sportu je voda enormně důležitá z důvodu prokysličení krve. Čím budeme mít více prokyslyčenou krev, tím budou mít naše svaly více kyslíku a tudíž můžeme podávat kvalitní sportovní výkony. Naučím Vás jak na to, ale hlavně jakou vodu pít a kdy.

Co si představit pod plánovaným a řízeným tréninkem?

Jestliže chcete podávat stabilně kvalitní sportovní výkony a ještě se u toho zlepšovat, musí být Váš trénink naplánován a to nejlépe několik týdnů dopředu. Celkově bude do Vašich tréninků vnesen řád a systém, který podpoří vaši chuť do sportu a zároveň vám pomůže maximálně využít Váš volný čas. Aby byl ale celý trénink co nejefektivnější, je velice vhodné absolvovat tzv. diagnostiku výkonnosti s ohledem na provozovaný sport. Tu neprovádím já, ale doporučím Vám některé profesionální pracoviště, kde Vám tuto diagnostiku udělají. A aby byl trénink řízený, je nutná pravidelná konzultace a to buď při osobním setkání, nebo přímo na tréninku, popř. telefonicky. Zpětná vazba a celkové zhodnocení je důležitý faktor ke zlepšení a zvýšení sportovní výkonnosti.

Nezapomínejme na odpočinek!

Odpočinek a regenerace je stejně důležitá jako trénink samotný. A toto spousta sportovců a aktivně žijících lidí značně zanedbává. Jestliže budeme neustále zdraví, naše strava nebude tělo oslabovat ale posilovat, budeme dostatečně pít a náš trénink bude vhodně postaven a naplánován, ale budeme zapomínat na odpočinek a regeneraci, posun ve výkonnosti nebude takový, jaký by být mohl. 

Potřebujeme užívat potravinové doplňky?

Potravinové doplňky jsou ideální možnost, jak zlepšit výkon a podpořit regeneraci po náročném tréninku. Nejsem sice nějakým "tvrdým zastáncem bobulí, který by valil do každého klienta, co snese", ale na druhou stranu je nutné si uvědomit, že jsme v 21. století. To znamená, že díky moderní době a moderním technologiím je naše strava často ochuzená o důležité látky, které dříve ve stravě byly přítomny. Základem je ale vždy vhodná strava. Doplňky stravy neberme jako samospásné, ale jako DOPLŇKY. Já pro tyto účely používám výhradně doplňky stravy zcela přírodního charakteru, nezatěžující organismus a nemající žádné vedlejší účinky. Některé potravinové doplňky mají i čistící (detoxikační) vlastnosti, mohou okysličovat krev a tím zvyšovat opět výkonnost. Vzpomeňme na amerického cyklistu Lance Armstronga a jeho dopingovou aféru. V podstatě šlo o to, aby jeho krev byla co nejčistčí a nesla co nejvíce kyslíku. Ale vše bylo absolutně nelegální. Pomocí doplňků stravy toto můžeme dělat také ale zcela legálně. Ale mumíme být realisté! Doplňky mají mít především podpůrný účinek, nečekejme zázraky do dvou dnů! Z psychologického hlediska je to trochu nevýhoda, ale prostě je to fakt, že s doplňky je to "na dlouho", efekt přichází často plíživě, ale nakonec se dostaví. Mnohdy zjistíme po dvou týdnech nebo po měsíci, že najednou nejsme tak unavení.

Stanovení si jasného a měřitelného cíle

To je možná to nejdůležitější. Jestliže si nestanovíme jasný a měřitelný cíl, těžko se nám bude hledat motivace ke zlepšení a chuť do tréninku. Když už se systematicky začneme připravovat, kde nejlépe si ověřit svoji výkonnost, než na nějakém klání či závodech. Pomohu Vám jak se stanovením těchto cílů, tak i s přípravou na konkrétní druh závodu (běžecký, cyklistický, triatlon atd...).

nahoru